Aquahealth

Aqua-health is een half uurtje in de week sporten onder begeleiding van een fysiotherapeute. Deze houdt rekening met uw aandoening, maar zorgt er toch voor dat u uw nodige beweging krijgt. Elke maandag om 15.00 uur is er aqua-health in het zwembad ’t Spilbroek’ in Neede.

Fysiotherapie Knobben en Aqua-health:

Hebt u een aandoening zoals reuma of artrose? Bent u misschien geopereerd of hebt u overgewicht?

Allemaal redenen voor u om niet te gaan sporten.

Maar sporten is gezond en voor al deze redenen is het erg belangrijk om juist wel te gaan sporten. Want sporten helpt u soepel en fit te blijven, waardoor u beter met uw ‘aandoening' om kunt gaan of waardoor deze zelfs kan gaan verminderen.

Daarvoor kunt u in het zwembad meedoen aan aqua-health.

Elke maandag om 15.00 uur is er aqua-health.

De training wordt opgebouwd en bestaat uit een warming-up met stretchen, vervolgens oefeningen voor armen, benen en de algehele conditie. Als afsluiting een cooling-down.

We maken gebruik van verschillende attributen, waardoor elke les weer anders is.

Zo zal uw conditie en spierkracht verbeteren, u zult zich soepeler voelen. Dit alles draagt bij om de dagelijkse activiteiten te vergemakkelijken.

Mogelijk worden de lessen vergoed door uw zorgverzekeraar. Kijk uw polis erop na.

Geen reden meer om niet te gaan sporten.

De lessen worden verzorgd door een fysiotherapeute van fysiotherapiepraktijk Knobben in Eibergen. Mocht u vragen hebben over aqua-health kunt u met de praktijk of met het zwembad contact opnemen.